Kundservice

Kontakta oss

Välkommen att höra av dig till oss på unicefbutiken.se! Vi finns här för att svara på frågor och hjälpa dig med dina ärenden. Tänk på att ta med viktiga detaljer när du mailar oss om en order, t ex ordernummer. Om du ringer är det också bra att ha all relevant information till hands. Då blir det enklare för oss att hjälpa dig.

Vi svarar på alla e-postmeddelanden inom 24 timmar på vardagar kl 8-17.
kundservice@unicefbutiken.se

Tel: +46 (0)8728 44 89
Telefontid måndag-tisdag kl.09:00 – 14.00
Telefontid onsdag-torsdag kl.14:00 – 19:00
Fredagar: Endast mail

OBS! Vi tar inte emot beställningar per telefon, utan hänvisar till www.unicefbutiken.se

Allmänna villkor

Säljande företag

Unicefbutiken.se C/O Wackes AB

Organisationsnummer 556319-9255

Huvudkontor, Borås

Postadress:
Wackes AB
Box 957
50110 Borås

Besöksadress:
Wackes AB
Hultagatan 15
50750 BORÅS

 

OBS! Returnera inga varor till dessa adreser. Vid retur kontakta oss via kundservice@unicefbutiken.se


Alla priser är i svenska kronor (SEK) och inklusive moms.

Reservation för slutförsäljning, prisuppdateringar och skrivfel.

Betalsätt Privatperson

Klarna faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning.

  • Få alltid din beställning innan du betalar
  • Betalningstid – alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning**

Betalningsvillkor

Kredittiden är alltid minst 14 dagar från fakturadatum. Näringsidkare kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen.

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Om du tidigare valt att ansluta dig till tjänsten Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura i enlighet med de villkor som gäller för Månadsfaktura.

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkorHär hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

* Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

** Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00-18.00 och helger 10.00 – 17.00. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00.

DIBS

Vi erbjuder även DIBS kortbetalning för Visa och Master Card. Mottagare kommer då vara Wackes AB.

Företagsköp

AfterPay – Fakturavillkor

1. Villkor för fakturabetalning

I samarbete med AfterPay erbjuder handlaren betalning efter leverans. För att kunna betala med AfterPay måste du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige. Vid köptillfället gör AfterPay en enklare kreditkontroll. Om du mot förmodan inte kan bli erbjuden att betala med faktura kan du välja att betala med annat betalningsalternativ som erbjuds vid köptillfället.

Om du väljer att betala med faktura överlåts fordran på betalning till AfterPay. Betalningsvillkor för fakturabetalning är 30 dagar. Vid betalningsdröjsmål tillkommer dröjsmålsränta med 24 % per år. AfterPay skickar också en betalningspåminnelse för vilken en påminnelseavgift om 60 kr tillkommer.

Efter du har genomfört ditt köp skickas en bekräftelse från AfterPay till den mailadress du har angett vid köpet. I mailet finns en länk till MyAfterPay, där du till exempel kan snooza din betalning eller välja att betala genom direktbetalning, kortbetalning eller på annat sätt. Du kan även bli erbjuden att dela upp din betalning. För mer information om delbetalning av din faktura genom AfterPay Konto eller AfterPay Delbetalning, se här.

2. Arvatos behandling av personuppgifter

Vid köp med faktura kommer AfterPay, som är en registrerad bifirma till Arvato Finance AB, att behandla dina personuppgifter som personuppgiftsansvarig. Personuppgifterna behandlas bland annat för fullgörande av avtalet, samt för att via externa och interna databaser genomföra identifikations- och kreditkontroll. För mer detaljerad information om Arvatos behandling av personuppgifter och dina rättigheter i samband med behandlingen se: AfterPay´s Personuppgiftspolicy.

DIBS

Har du företagskort erbjuder vi även DIBS kortbetalning för Visa och Master Card. Mottagare kommer då vara Wackes AB.

Leveransvillkor

Leverans sker endast till adresser i Sverige.

Frakt och expediering kostar 69 kr. Din beställning skickas som Postpaket eller DPD Företagspaket 16.00.  OBS: Vi levererar ej Postpaket/Företagspaket till boxadresser.

Leveranstiden för order gjorda via webshopen är ca. 7 arbetsdagar. Skriftliga order via vår beställningstalong tar längre tid då de behandlas manuellt.

Order lagda innan den 12 december garanteras leverans innan julafton.

Ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Innan du returnerar några varor kontakta oss på kundservice@unicefbutiken.se och meddela att du vill utnyttja ångerrätten. Vi skickar sedan vidare instruktioner vad det gäller retur och återbetalning.

Reklamation

Om du mot förmodan skulle få en felaktig eller defekt vara skall det inom skälig tid meddelas till oss. Vi rättar vi till felet så snabbt som möjligt och skickar dig rätt/ny vara så fort vi mottagit den felaktiga/defekta varan. Vi betalar för returfrakten genom att skicka en adresslapp eller ersätter dina utgifter för returfrakten genom att sätta in pengar direkt på ditt bankkonto. Kontakta oss på 08-728 44 89 Telefontid: vardagar 10:00-12:00 och 13:00-15:00 eller kundservice@unicefbutiken.se

 

Övrigt

Unicefbutiken.se förbehåller sig rätten till ändring av all information utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning eller om ett försäljningsobjekt utgått, har Unicefbutiken.se rätt att häva köpet och återbetala eventuella i förskott inbetalda belopp

 

GDPR

POLICY  för behandling av personuppgifter 

20180301, har följande policy upprättats för  Wackes AB.

Syfte 

Vi värnar om din integritet. Du ska kunna känna dig trygg när du anförtror oss dina personuppgifter. Därför har vi upprättat den här policyn. Den utgår från gällande dataskyddslagstiftning GDPR och förtydligar hur vi jobbar för att ta tillvara dina rättigheter och din integritet. Syftet med den här policyn är att du ska få veta hur vi behandlar dina personuppgifter, vad vi använder dem till, vilka som får ta del av dem och under vilka förutsättningar samt hur du kan ta tillvara dina rättigheter.

Bakgrund 

Vi behandlar dina personuppgifter främst för att fullfölja våra förpliktelser mot dig. Vår utgångspunkt är att inte behandla fler personuppgifter än vad som behövs för ändamålet, och vi strävar alltid efter att använda de minst integritetskänsliga uppgifterna.

Vi behöver också dina personuppgifter för att ge dig bra service exempelvis vad gäller marknadsföring, uppföljning och information. Vi kan också behöva dina personuppgifter för att uppfylla lagar samt utföra kund- och marknadsanalyser.

Du har rätt att motsätta dig att vi använder personuppgifter för direktmarknadsföring. När vi samlar in personuppgifter om dig för första gången får du mer information om detta och hur du kan motsätta dig det.

Riktlinjer
Vilka personuppgifter behandlar vi? 

Vi behandlar endast personuppgifter när vi har laglig grund. Vi behandlar inte personuppgifter i annat fall än när de behövs för att fullgöra förpliktelser enligt avtal och lag. Här följer exempel på personuppgifterna vi behandlar när vi fått in dem av våra kunder. Uppgifter som du registrerar självmant och frivilligt uppger.

För alla våra kunder:

  • Namn
  • Adress
  • E-postadress
  • Telefonnummer
  • Användarnamn
  • Innehåll som du själv publicerar, s.k. användargenereratinnehåll

Dessutom för företagskunder:

  • Företagsnamn
  • Organisationsnummer
  • Titel

Dessutom för privatkunder:

  • Personnummer

Hur får vi tillgång till dina personuppgifter? 

Vi försöker i möjligaste mån att inhämta ditt samtycke innan vi börjar behandla dina personuppgifter.
Du har rätt att när som helst återkalla eller ändra ditt samtycke. Det gör du genom att maila oss på personuppgifter@wackes.com . Vi kommer då inte längre att behandla dina personuppgifter eller inhämta nya, under förutsättning att det inte behövs för att fullgöra våra skyldigheter enligt avtal eller lag. Tänk på att återkallelse av samtycke kan innebära att vi inte kan fullgöra de skyldigheter vi har i förhållande till dig.

Vi får också tillgång till dina personuppgifter på följande sätt:

  • Uppgifter som du tillhandahåller oss direkt
  • Uppgifter som registreras när du besöker vår hemsida/webbshop
  • Uppgifter som vi får när du anlitar en av våra säljare
  • Uppgifter som vi får när du anmäler dig till nyhetsbrev och andra utskick
  • Uppgifter som vi får när du svarar på enkäter och undersökningar
  • Uppgifter som vi får när du kontaktar oss, söker anställning hos oss, besöker oss eller på annat sätt tar kontakt med oss

Hur länge sparar vi era uppgifter?
Vi använder personuppgifter för att kunna serva och leverera till våra kunder. Det uppgifter som ligger i vårt affärssystem sparas enligt bokföringslagen minst 7 år. Personuppgifter som ligger i webbshoppar tas bort när kunden inte längre är kund hos oss.

Behandlas dina personuppgifter på ett betryggande sätt? 

Vi har rutiner och arbetssätt för att dina personuppgifter ska hanteras på ett säkert sätt. Utgångspunkten är att endast arbetstagare och andra personer inom organisationen som behöver personuppgifterna för att utföra sina arbetsuppgifter ska ha tillgång till dem. Våra säkerhetssystem är utvecklade med din integritet i fokus och skyddar i mycket hög grad mot intrång, förstöring samt andra förändringar som kan innebära en risk för din integritet. Vi har flera rutiner för IT-säkerhet för att säkerställa att dina personuppgifter behandlas säkert. Vi överför inte personuppgifter i andra fall än de som uttryckligen anges i denna policy.

När lämnar vi ut dina personuppgifter? 

Vår utgångspunkt är att inte lämna ut dina personuppgifter till tredje part om du inte har samtyckt till det eller om det inte är nödvändigt för att uppfylla våra förpliktelser enligt avtal eller lag. I de fall vi lämnar ut personuppgifter till tredje part upprättar vi ett personuppgiftsbiträdesavtal med denna leverantör samt säkerställer att personuppgifterna behandlas på ett betryggande sätt.

Ansvar 

Wackes AB är personuppgiftsansvarig, vilket innebär att vi är ansvariga för hur dina personuppgifter behandlas och att dina rättigheter tas tillvara.