Här nedan finner du svaren på de vanligaste frågorna vi får till Unicefbutiken.se

20% av försäljningsintäkterna går till UNICEF och kampen för barns rättigheter.

Enklast skickar du ett mail till kundservice@unicefbutiken.se

Telefonnummret till Unicefbutiken.se är 08-728 44 89.

Telefontid måndag-fredag kl.10:00 – 12.00. 

Mycket av skolmaterialet finns på UNICEFSs hemsida och går att ladda ner här.

Klarna

För privatperson erbjuder vi en enkel betalning via Klarna. Du kan välja att betala med faktura eller kort.

Afterpay

Tillhör du en företag, organisation eller skola så kan du välja att betala som företag i kassan. Du betalar då med Afterpay, antingen med kortbetalning eller faktura som skickas till er angivna faktureringsadress. Bankgiro: 5906-4063.

Frakt och expediering kostar 69 kr och alla paket skickas med PostNord. Ange ditt mobilnummer för sms-avisering

Vid köp av julkort kostar frakten för 1-2 boxar 39 kr och vid köp av 3-4 boxar 45 kr.

Leveranstiden för order gjorda via webshopen är ca. 7 arbetsdagar. Under högsäsongen oktober till januari kan den normala leveranstiden vara något längre.

Vi skickar alla paket med PostNord. För PostNords ombud är det 6 dagars förvaring av paket som gäller, vilket betyder att det går i retur dag 7. Det finns dock en möjlighet att utöka förvaringstiden till 13 dagar, med retur dag 14.

Läs mer hos Postnord

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har kunden 14 dagars ångerrätt från det att varorna mottagits. Läs mer om ångerrätten här. Kontakta kundservice@unicefbutiken.se innan du skickar varorna tillbaka till oss.

Du kan enkelt skänka pengar till UNICEF genom att följa denna länk.