Kontakta oss
Välkommen att höra av dig till oss på unicefbutiken.se! Vi finns här för att svara på frågor och hjälpa dig med dina ärenden. Tänk på att ta med viktiga detaljer när du mailar oss om en order, t ex ordernummer. Om du ringer är det också bra att ha all relevant information till hands. Då blir det enklare för oss att hjälpa dig.
Vi svarar på alla e-postmeddelanden inom 24 timmar på vardagar kl 8-17.
kundservice@unicefbutiken.se
Tel: +46 (0)8 728 44 89
Telefontid måndag-fredag kl.10:00 – 12.00.
OBS! Vi tar inte emot beställningar per telefon, utan hänvisar till www.unicefbutiken.se
Allmänna villkor
Säljande företag
Unicefbutiken.se C/O Wackes AB
Organisationsnummer 556319-9255
Huvudkontor, Borås
Postadress:
Wackes AB
Box 957
50110 Borås
Besöksadress:
Wackes AB
Hultagatan 15
50750 BORÅS
OBS! Returnera inga varor till dessa adreser. Vid retur kontakta oss via kundservice@unicefbutiken.se
Alla priser är i svenska kronor (SEK) och inklusive moms.
Reservation för slutförsäljning, prisuppdateringar och skrivfel.
Betalsätt
Klarna
Se Klarnas villkor här
Leveransvillkor
Leverans sker endast till adresser i Sverige.
Frakt och expediering kostar 91 kr. Din beställning skickas som Postpaket eller DPD Företagspaket 16.00. OBS: Vi levererar ej Postpaket/Företagspaket till boxadresser.
Leveranstiden för order gjorda via webshopen är ca. 7 arbetsdagar. Skriftliga order via vår beställningstalong tar längre tid då de behandlas manuellt.
Order lagda innan den 9 december garanteras leverans innan julafton.
Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.
Innan du returnerar några varor kontakta oss på kundservice@unicefbutiken.se och meddela att du vill utnyttja ångerrätten. Vi skickar sedan vidare instruktioner vad det gäller retur och återbetalning.
Reklamation
Om du mot förmodan skulle få en felaktig eller defekt vara skall det inom skälig tid meddelas till oss. Vi rättar vi till felet så snabbt som möjligt och skickar dig rätt/ny vara så fort vi mottagit den felaktiga/defekta varan. Vi betalar för returfrakten genom att skicka en adresslapp eller ersätter dina utgifter för returfrakten genom att sätta in pengar direkt på ditt bankkonto. Kontakta oss på 08-728 44 89 Telefontid: vardagar 10:00-12:00 eller kundservice@unicefbutiken.se
Övrigt
Unicefbutiken.se förbehåller sig rätten till ändring av all information utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning eller om ett försäljningsobjekt utgått, har Unicefbutiken.se rätt att häva köpet och återbetala eventuella i förskott inbetalda belopp
GDPR
POLICY för behandling av personuppgifter
20180301, har följande policy upprättats för Wackes AB.
Syfte
Vi värnar om din integritet. Du ska kunna känna dig trygg när du anförtror oss dina personuppgifter. Därför har vi upprättat den här policyn. Den utgår från gällande dataskyddslagstiftning GDPR och förtydligar hur vi jobbar för att ta tillvara dina rättigheter och din integritet. Syftet med den här policyn är att du ska få veta hur vi behandlar dina personuppgifter, vad vi använder dem till, vilka som får ta del av dem och under vilka förutsättningar samt hur du kan ta tillvara dina rättigheter.
Bakgrund
Vi behandlar dina personuppgifter främst för att fullfölja våra förpliktelser mot dig. Vår utgångspunkt är att inte behandla fler personuppgifter än vad som behövs för ändamålet, och vi strävar alltid efter att använda de minst integritetskänsliga uppgifterna.
Vi behöver också dina personuppgifter för att ge dig bra service exempelvis vad gäller marknadsföring, uppföljning och information. Vi kan också behöva dina personuppgifter för att uppfylla lagar samt utföra kund- och marknadsanalyser.
Du har rätt att motsätta dig att vi använder personuppgifter för direktmarknadsföring. När vi samlar in personuppgifter om dig för första gången får du mer information om detta och hur du kan motsätta dig det.
Riktlinjer
Vilka personuppgifter behandlar vi?
Vi behandlar endast personuppgifter när vi har laglig grund. Vi behandlar inte personuppgifter i annat fall än när de behövs för att fullgöra förpliktelser enligt avtal och lag. Här följer exempel på personuppgifterna vi behandlar när vi fått in dem av våra kunder. Uppgifter som du registrerar självmant och frivilligt uppger.
För alla våra kunder:
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Telefonnummer
- Användarnamn
- Innehåll som du själv publicerar, s.k. användargenereratinnehåll
Dessutom för företagskunder:
- Företagsnamn
- Organisationsnummer
- Titel
Dessutom för privatkunder:
- Personnummer
Hur får vi tillgång till dina personuppgifter?
Vi försöker i möjligaste mån att inhämta ditt samtycke innan vi börjar behandla dina personuppgifter.
Du har rätt att när som helst återkalla eller ändra ditt samtycke. Det gör du genom att maila oss på personuppgifter@wackes.com . Vi kommer då inte längre att behandla dina personuppgifter eller inhämta nya, under förutsättning att det inte behövs för att fullgöra våra skyldigheter enligt avtal eller lag. Tänk på att återkallelse av samtycke kan innebära att vi inte kan fullgöra de skyldigheter vi har i förhållande till dig.
Vi får också tillgång till dina personuppgifter på följande sätt:
- Uppgifter som du tillhandahåller oss direkt
- Uppgifter som registreras när du besöker vår hemsida/webbshop
- Uppgifter som vi får när du anlitar en av våra säljare
- Uppgifter som vi får när du anmäler dig till nyhetsbrev och andra utskick
- Uppgifter som vi får när du svarar på enkäter och undersökningar
- Uppgifter som vi får när du kontaktar oss, söker anställning hos oss, besöker oss eller på annat sätt tar kontakt med oss
Hur länge sparar vi era uppgifter?
Vi använder personuppgifter för att kunna serva och leverera till våra kunder. Det uppgifter som ligger i vårt affärssystem sparas enligt bokföringslagen minst 7 år. Personuppgifter som ligger i webbshoppar tas bort när kunden inte längre är kund hos oss.
Behandlas dina personuppgifter på ett betryggande sätt?
Vi har rutiner och arbetssätt för att dina personuppgifter ska hanteras på ett säkert sätt. Utgångspunkten är att endast arbetstagare och andra personer inom organisationen som behöver personuppgifterna för att utföra sina arbetsuppgifter ska ha tillgång till dem. Våra säkerhetssystem är utvecklade med din integritet i fokus och skyddar i mycket hög grad mot intrång, förstöring samt andra förändringar som kan innebära en risk för din integritet. Vi har flera rutiner för IT-säkerhet för att säkerställa att dina personuppgifter behandlas säkert. Vi överför inte personuppgifter i andra fall än de som uttryckligen anges i denna policy.
När lämnar vi ut dina personuppgifter?
Vår utgångspunkt är att inte lämna ut dina personuppgifter till tredje part om du inte har samtyckt till det eller om det inte är nödvändigt för att uppfylla våra förpliktelser enligt avtal eller lag. I de fall vi lämnar ut personuppgifter till tredje part upprättar vi ett personuppgiftsbiträdesavtal med denna leverantör samt säkerställer att personuppgifterna behandlas på ett betryggande sätt.
Ansvar
Wackes AB är personuppgiftsansvarig, vilket innebär att vi är ansvariga för hur dina personuppgifter behandlas och att dina rättigheter tas tillvara.